Artwork: armbrust design

 

Talk Slalom | Carsten Klook & Tasche

Gr 039 | Gruen CD-R > [Sold Out]

 

Streetnoises, wheezing buses … passengers walk on by asking for direction … a bass moves in, the guitar spreads some tones flying over the scene … drums fades in until the rhythm is on its way to the peak of normal … 

On this album we have a gentle meeting between Free Rock, scenic noises, words arranged as you find them in a "Hörspiel" and a flow that keeps on keeping on showing us pictures and associations ­ even when the words are unspoken. 

Sometimes you get a song (as in "das schlafen") or a novel based on a ground of whirling distortion forming the riff of "Mothers Sky" (with courtesy from the german supergroup The Can). 

The Instrumental "GT (Oblomow-Version)" is an invitation for a slow ride in your headroom. 

Somehow this record moves ­ in a trashy kind of way ­ between the Album "All american prayer" by Jim Morrison and Charles Curtis´ "Volcanoes". It also catches a glimpse of Jazz- and Free Rock-Influenza. 

There´s more irritation caused by information than it can be used for a straight headed "making up your mind" … 

so here it is: Talk Slalom. 

A question mark to all the answers given by pop-bands you never asked for …

 

1. das schlafen

MP3

2. "manchmal kann ich alles sein"

3. n-tags

4. am tisch

MP3

5. GT (oblomow-version)

 

5 Tracks (37’21")
CD-R (50 copies)

 

Tasche are:

Fiona McKenzie: Drums

Andreas Voss: Bass, Noises

Carsten Klook: Guitars, Voice, Words

Copyright 2006

Recording engineer and Mix: Andreas Fuderer at Bullerdeich Studios

Artwork & CoverPic: armbrust design 

Gruenrekorder / Germany / 2006 / Gr 039 / LC 09488

 


 

Review

 

01 Gregor Kessler in der "Szene Hamburg" 12/06

Rubrik: Hörspiel ­ Indie

Carsten Klook & Tasche Talk Slalom

Gruenrekorder

Musiker und Autor? Geht nicht zusammen, wenn man nicht gerade Robert Zimmermann heißt. 98% aller Songtexte scheinen das zu bestätigen. Carsten Klook, der sich schon ein paar Jahrzehnte durchs Hamburger Musik- und Schreiberleben schlägt, hat sich dennoch an der Vereinigung versucht. Herausgekommen ist etwas, das zwischen Hörspiel, Hippie- und Indierock baumelt. Text und Musik laufen parallel, auf der einen Seite jammed die Band sich durch Acid-Rock-Improvisationen, die auch mal lärmen dürfen, auf der anderen Seite spricht Klook seine alltagsbeobachtenden Texte ein. Eine sehr biografische Platte für jemand, der gleichermaßen von Jefferson Airplane, Sonic Youth und Arno Schmidt geprägt wurde.